نکاتی در مورد طراحی حرفه ای کاتالوگ

شما تنها 20 ثانیه یا کمتر فرصت دارید تا مخاطب خود را به برداشتن کاتالوگ خود از روی میز و ورق زدن آن ، ترغیب کنید. پس هرچه دارید، رو کنید.

استفاده از نام برند و لوگو یکی از ضرورتهای اولیه طراحی کاتالوگ می باشد. کاتالوگ ها در بیش از دو صفحه طراحی می شوند و احتمالا دارای یک صفحه رویی به عنوان جلد خواهند بود که لوگو و نام کمپانی و همچنین سرتیتر آن نیز باید در این صفحه قید شود.

استفاده از تصویر های با کیفیت بالا و رنگهایی با تونالیته بیشتر، از ویژگی های طراحی کاتالوگ ها می باشد. این عکس ها می تواند یا، عکس های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت ، مشخص گردد.

در یک کلام هرچه عکس های یک کاتالوگ بیشتر باشد ، موفقیت دیداری آن در جلب مخاطب و جامعه هدف، افزایش می یاید.

سعی کنید تا آنجا که امکان دارد از عکس ها و ترکیب فرم هایی که در کاتالوگ های چاپ شده قبلی تان ، وجود داشته است، استفاده نکنید. هرچند که هر المان گرافیکی در فضاهای مختلف ، تاثیر مخصوص به خود را می گذارد و عکس های تکراری در فضای غیر تکراری ، المان منحصر بفرد همان فضا محسوب می شود. اما برای پرهیز از خلق اثر کپی، بهتر است تا جای ممکن از این کار اجتناب نمایید.

در زیر به چند نکته در مورد طراحی حرفه ای کاتالوگ اشاره میکنیم:

  • قبل از طراحی، جامعه هدف خود را تعیین کنید
  • استفاده از فونت های یکسان
  • انتخاب کاغذ مناسب برای کاتالوگ
  • رعایت اصول نگارشی
  • تناسب طراحی با زمینه کاری و هدف کاتالوگ
  • عکاسی از محصولات کاتالوگ
  • کیفیت چاپ بالا

اگر مایل به ادامه مباحث بالا و نیاز به توضیح بیشتر در مورد موارد بالا دارید میتوانید به مبحث مقالات مراجعه کنید و یا اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش طراحی از طریق تماس با شماره 09152167331 یا قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.