برند سازی

تعریف برند و برند سازی به زبان ساده

این روزا  کلمه برند در اکثر جامعه و کسب وکار ها رواج پیدا کرده و تب برند شدن و برند سازی خیلی ها رو در رویا فرو برده در صورتی که 5یا 6 سال پیش کسی زیاد دنبال برند نبود اما حالا همه از اپل بگیر تا به ساندویچ کثیف فریدون میگن برند هرچند هم که هردو تا درسته اما واقعا چقدر برند شدن و برند سازی سخته یا آسونه و چه راه کار ها و میانبرهای داره و چگونه میتونیم خودمون یا کسب وکار مون رو برند کنیم ؟

منبع:کتاب عناصر برند سازی

نویسنده :مهندس حامد فدایی

تعدادکلمات مقاله:612

هرچیزی یه تعریفی داره

مردم همان تعریفی را از شما دارند که

 شـما در خلوت با خود زمزمه میکنید

    این روزا  کلمه برند در اکثر جامعه و کسب وکار ها رواج پیدا کرده و تب برند شدن و برند سازی خیلی ها رو در رویا فرو برده در صورتی که 5یا 6 سال پیش کسی زیاد دنبال برند نبود اما حالا همه از اپل بگیر تا به ساندویچ کثیف فریدون میگن برند هرچند هم که هردو تا درسته اما واقعا چقدر برند شدن و برند سازی سخته یا آسونه و چه راه کار ها و میانبرهای داره و چگونه میتونیم خودمون یا کسب وکار مون رو برند کنیم ؟ سعی بر این دارم تا با نوشتن این کتاب کمکتون کنم به این هدف برسین ولی یادتون باشه خوندن این کتاب شاید زمان کمی ببره ولی عمل و پیاده سازی این موارد مستلزم زمان و صرف وقت زیاده و هرکی هم میگه آقا من یک ماهه و دوماهه برندتون میکنم یا فروشتون رو 1000 برابر میکنم فقط بدونید حربه تبلیغاتی هست که جذب بشین.

برگردیم سر موضوع اصلی مون یعنی نحوه و اصول برندسازی و برند شدن در ایران

کافیه یه سرچ تو اینترنت در مورد کلمه برندسازی داشته باشین تا با مقالات مختلفی که اکثرا از کتب خارجی برداشته شده اند و حتی زحمت تغییرات مثال ها و اسم های برند های خارجی رو ندادن به خودشون با کلماتی مثل تعریف برند ، اجزای برند ، هویت برند ، شخصیت برند و…. آشنا بشین که عملا اکثرا مقالاتی رو که من مطالعه کردم بیشتر تعریفی بودند تا عملی.

برند براساس تعریف اتحادیه بازاریابی ایالات متحده آمریکا (AMA)

برند نام،واژه،علامت،نماد،طرح یا ترکیبی از تمامی این عناصر به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده (یاگروهی از فروشندگان) باهدف ایجادتمایز در بازار رقابت مورد استفاده میگیرد.

تعریف بالا جامع وکامل هستش ولی اگه بخوام راحت و سادش بگم همونطور که متوجه شدین زیر بعضی کلمات رو خط کشیدم و بزرگ کردم :

برند عناصری هست به منظور شناسایی (ایجاد دانش) باهدف ایجاد تمایز در بازار رقابت

 این نوید رو بدم که موضوع آموزش برند سازی  ما با همین تعریف تموم شد و به شرطی که شما به معنی و مفهوم تعریف بالا پی ببرید، یعنی چی؟ یعنی اینکه دوست خوب من اگه یه خط تعریف بالا رو بفهمی و درکش کنی برند شدن برات مثل آب خوردن میشه از حالا به بعد من هرچی برات مثال و آیه بیارم فقط میخوام کاری کنم که تعریف بالا رو بفهمی و برات ملموس تر بشه.

توی تعریف بالا : عناصر برند رو که بهت یاد میدم چطوری و خیلی خوب بسازی شناسایی و ایجاد دانش رو هم بهت آموزش میدم ولی ایجاد تمایز یادت باشه برندسازی و برند شدن بدون ایجاد تمایز امری نشدنی هست،تمایز باعث پیشی گرفتن از رقباست.

شعار طلایی تمایز :در چیزی متفاوت باش که برای مشتریان مهم است

اگه دوست دارین در مورد برند سازی و برند شدن بیشتر بدونید مطالب این مقاله از کتاب “عناصر برندسازی” است می تونید برای تهیه کتاب و بهرمندی از تخفیفات و هدیه ویژه اینجا کلید کنید.