طراحی و چاپ

  1. Homepage
  2. طراحی و چاپ
طراحی و چاپ

نکاتی مهم در طراحی و چاپ نایلون های تبلیغاتی

کیفیت و فرمت تصویر

ماشین‌آلات چاپی لیتوگرافی و دیجیتالی امروزی نسبت به گذشته رزولوشن بالاتری پیدا کرده‌اند. از این حرف می‌توان چنین استنباط کرد که دیگر دوره‌ی تصاویر رزولوشن پایین گذشته است. البته توجه کنید که سایز و رزولوشن (یا همان کیفیت یا وضوح تصویر) دو امر متفاوت هستند. رزولوشن بر حسب تعداد نقطه‌هایی که در هر اینچ (dpi) یک تصویر وجود دارد، محاسبه می‌شود، به‌طوری که هرچه dpi بیشتر باشد، وضوح و جزئیات بیشتری دیده می‌شود. اگر تصویری مثلا با رزولوشن dpi 96 باشد، ماشین‌آلات چاپ مدرن می‌توانند با اضافه کردن نقطه‌های سفید میان فضاها، آن تصویر را تا dpi 300 وضوح بدهند. حاصل این کار تصویری مبهم و کم‌رنگ می‌شود. هر تصویر گرافیکی که آپلود می‌کنید، باید حداقل dpi 300 داشته باشد. فرمت ذخیره‌ی تصاویر روی حافظه باید TIF یا EPS باشد. هرچند که رایج‌ترین فرمت‌های فایل‌های گرافیکی شامل JPEG، PNG و GIF است، ولی این فرمت‌های فشرده هستند. وقتی فایل‌ها برای چاپ از حالت فشرده درآورده می‌شوند، رزولوشن تصویر کم می‌شود. از طرف دیگر، فرمت TIF یا EPS به صورت فشرده نیستند ولی این جنبه منفی را دارند که معمولا فایل‌های این دو فرمت حجم بالایی دارند و برای آپلود آنها اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

 

رنگ تصویر

گاهی اوقات مشتریان طرح‌های نهایی خود را برای چاپ آپلود می‌کنند و بعد می‌ببینند که رنگ‌های محصول چاپی آنها با رنگ روی نمایشگر رایانه‌شان انطباق ندارد، چراکه اغلب نمایشگرها رنگ‌ها را در سه فاز نمایش می‌دهند: قرمز، سبز و آبی (RGB)، درحالی‌که ماشین‌آلات چاپی از سیستم چهار رنگی آبی، قرمز، زرد و مشکی (CMYK) استفاده می‌کنند. اگر تصویر را در برنامه‌ی طراحی گرافیکی خود به CMYK تبدیل کنید، انطباق رنگ دقیق‌تری در محصول نهایی چاپی خود بدست می‌آورید، اما فراموش نکنید که باز هم آنچه روی نمایشگر رایانه می‌بینید، به صورت ترکیب RGB است.  

 

عکس‌ها و تصاویر اسکن‌شده

عکس‌ها و تصاویر اسکن‌شده تقریبا همیشه روی کاغذ تیره‌ تر از صفحه‌ی رایانه چاپ می‌شوند. دلیل این امر نیز به رزولوشن و چگونگی تفسیر تصاویر ماشین‌آلات چاپی برمی‌گردد. اگر می‌خواهید از عکس‌ها و تصاویر اسکن‌ شده مخصوصا عکس‌های سیاه و سفید استفاده کنید، اول آنها را 15 تا 20 درصد روشن‌تر نمایید، سپس نسخه‌ی روشن‌تر تصاویر خود را برای آپلود ذخیره کنید. این 15 تا 20 درصد روشن‌سازی تصاویر اسکن‌شده روی نمایشگر شاید خیلی بد جلوه کند، ولی روی کاغذ چاپی بهترین جلوه‌ را پیدا می‌کنند.

 

 

 

اسکن تصاویر

چاپ نایلون

چاپ نایلون، یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که امروزه بیش از پیش رشد و گسترش یافته است. چاپ نایلون به عنوان یک محصول مفید، به صرفه و کاربردی برای بسته بندی محصولات به شمار می رود. استفاده از نایلون برای مصارف غذایی، تجاری و صنعتی به امری رایج بدل گشته است.

      نایلون متشکل از مواد پلیمری با قابلیت کشسانی و درصد خلوص بالا می باشد. به عبارت دیگر، از پلیمر ترکیبی و پلی آمید، نایلون به جود می آید. پلی اتیلن ها از قابلیت های ویژه ای نظیر، انعطاف پذیری مناسب، مقاومت شیمیایی و ضربه ای بالا برخوردار هستند. پلی اتیلن در دمای موجود در محیط، نامحلول می باشد و فقط از طریق گرم کردن در هالوژن هیدرو کربن ها، حلالیت آن انجام می گیرد. از سایر مزایای پلی اتیلن می توان به راحتی اکسید نشدن آن و داشتن دمای ذوب پایین اشاره کرد.

یکی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین پلیمرهای دنیا که استفاده بسیار زیادی از آن در صنایع بسته بندی می شود، پلی اتیلن است. پلی اتیلن به دلیل عایق الکتریکی بودن و فرآیند پذیری مناسب، بیشترین کاربرد و استفاده را در نایلون های مناسب برای پوشش غذایی، کیسه نایلون، بسته بندی و همچنین گلخانه ها، البسه و عایق های رطوبت دارا می باشد.

      نایلون، اولین الیافی می باشد که انسان موفق شد آن را به وجود آورد. بزرگ ترین عیب نایلون ها که همواره مورد توجه دانشمندان و طرفداران محیط زیست قرار گرفته است، عدم تجزیه پذیری آن است، اما به دلیل مقرون به صرفه بودن و استفاده زیاد از نایلون ، نمی توان از مصرف آن چشم پوشی کرد.

در عصر حاضر، استفاده از نایلون در فروشگاه ها بسیار رواج دارد و در قبال خرید، اجناس را در نایلون گذاشته و تحویل مشتری می دهند. زیبایی و جذابیت بصری و همچنین تنوع بسیار زیاد نیز ، یکی از دلایل چاپ نایلون می باشد.

 

بیشتر بخوانید:  تولید و چاپ نایلون های تبلیغاتی
نایلون چاپی

شیوه های چاپ نایلون

یکی از شیوه های چاپ نایلون که بیشتر مورد توجه قرار دارد، چاپ افست می باشد. چاپ افست به دلیل کیفیت بسیار بالای آن و عدم ایجاد برجستگی و فرو رفتگی در سطح چاپ، انتخاب مناسبی برای چاپ نایلون می باشد.

      در این شیوه چاپ، ابتدا طراحی کار چاپی مورد نظر متناسب با رنگ های مورد انتخاب، صورت می گیرد. استفاده از رنگ ها در پس زمینه مناسب نمی باشد، چرا که باعث کاهش کیفیت نهایی کار می گردند. در طراحی چاپ نایلون ، بهتر است اطراف کادر به اندازه چند میلیمتر فضا وجود داشته باشد تا در صورت برش، باعث از بین رفتن متن یا طرح مورد نظر چاپی نشود.

      پس از انجام این مراحل ، طرح مورد نظر را با پسوند jpg یا tif ذخیره می کنند. سپس نوبت به ایجاد فرم چاپی برای طرح می رسد. اندازه فرم چاپی متناسب با طرح مورد نظر و تعداد آن در نظر گرفته می شود.

 

 

از روش های دیگر چاپ نایلون، چاپ هلیوگراور یا روتوگراور می باشد. این شیوه چاپ به مانند چاپ افست می باشد، اما فراهم سازی مواد چاپی از دیگر انواع چاپ، معمولا گران تر است. چاپ هلیوگراور به منظور چاپ های عالی و با کیفیت فوق العاده، می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

      این چاپ برای تیراژهای بسیار بالا مناسب است، چرا که در فرآیند چاپ آن از سیلندر استفاده می گردد. در چاپ فلسکو، کلیشه های لاستیکی قابل انعطاف بکار می رود، که سرعت بالای چاپ در قالب رول بر روی موادی مانند نایلون، یکی از ویژگی های بارز این شیوه چاپ می باشد. چاپ سیلک اسکرین هم یکی دیگر از شیوه های چاپ نایلون می باشد. این شیوه چاپ کاربرد بسیار زیادی دارد.

چاپ سیلک هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی، قابلیت انجام فرآیند چاپ را دارد.

 

از شیوه چاپ تامپو، به جهت استفاده از کلیشه های گود، انتخاب مناسبی برای چاپ های گود می باشد. از مزایای شاخص این شیوه، قابلیت چاپ بر روی سطوح مختلف و متفاوت است. فرآیند چاپ بر روی سطوح کروی، منحنی، گرد، محدب و صاف به راحتی، به وسیله این شیوه چاپ امکان پذیر می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:  همه چیز در مورد نایلکس و چاپ روی نایلکس

نایلون دسته رکابی به منظور جابجایی محصولات سنگین و با وزن زیاد کاربرد دارد. این نمونه نایلون در فروشگاه ها، میوه فروشی، فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت ها و ابزار فروشی ها کاربرد بسیار زیادی دارد. چاپ آنها به صورت شفاف و غیر شفاف، متناسب با سلیقه و در رنگ های متنوع صورت می گیرد.

      یکی از ابزارهای مفید و مناسب بازاریابی، چاپ نایلون ذغال فروشی می باشد. شرکت های تولیدی ذغال برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود، ناگزیر هستند از چاپ نایلون های ذغال فروشی با کیفیت بالا و مناسب بهره ببرند. این نمونه نایلون علاوه بر محافظت از کالا و محصولات، کاربردها و استفاده های بسیاری زیادی دارد.

      در چاپ نایلون، نمونه های دیگری از پلی اتیلن ها وجود دارند که خشک و ضربه پذیر بوده و دارای مقاومت و ضخامت پایینی می باشند، که به آنها نایلکس گفته می شود. شکنندگی بالا و شفافیت کمتر نایلکس باعث شده است در مقایسه با نایلون، کاربرد کمتری داشته باشد.

 

کاربرد نایلکس بیشتر در کیسه های زباله، سفره های یکبار مصرف، دستکش های یکبار مصرف و کیسه های فریزری، می باشد.

      نمونه دیگر از نایلکس که از جنس پروپیلن است و در دمای محیط به شکل شیشه ای می باشد و در عین شکنندگی، مستحکم است، سلفون نام دارد. برای بسته بندی مواد غذایی، روکش های روی میز، کاورهای بیمارستانی و پوشش های موجود بر روی کتاب ها و جزوه ها، از سلفون استفاده می شود.

 

مزایای چاپ نایلون

چاپ نایلون اگر از کیفیت و دوام مناسب و کافی برخوردار باشد، توسط مشتری نگهداری می گردد و دور انداخته نمی شود، و مجدد به عنوان کیسه خرید مناسب، مورد استفاده قرار می گیرد. با دست به دست چرخیدن نایلون ها پیام تبلیغاتی شما به راحتی منتقل شده و باعث جلب نظر مخاطب می گردد. امروزه با تغییر شیوه تبلیغات، چاپ نایلون مناسب، می تواند به راحتی در زمینه پیشرفت کسب و کار مؤثر و مفید باشد. استفاده از نایلون در تبلیغات، یکی از روش های پر بازده و اثرگذار است.

چاپ نايلون تبليغاتي

چاپ نایلون و نایلکس به صورت چاپ سیلک کلیشه ای و چاپ سیلندر و هلیوگراور و چاپ فلکسو در سریشا انجام میپذیرد.

 

نایلون چاپی